ISPadmin 5 - <R>EVOLUCE

RADIUS, CAPsMAN, The Dude, AirControl, UniFi, Zabbix atd.
Pintero
Příspěvky: 1346
Registrován: 13 years ago
antispam: Ano

Re: ISPadmin 5 - <R>EVOLUCE

Příspěvekod Pintero » 10 months ago

Reálné zkušenosti nemám, ale když kouknu na changelog 5.00 https://wiki.ispadmin.eu/cz/changelog/ispadmin-5-00 tak se asi žádná <R>EVOLUCE nekoná...
0 x

ppp76
Příspěvky: 2939
Registrován: 13 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ppp76 » 9 months ago

Uz jste si to nekdo ta ty nekrestansky poplatky poridil nebo sici migruji na jine systemy ? u me zatim vitezi jako nahrada mango
0 x

roman.wifi@post.sk
Příspěvky: 146
Registrován: 11 years ago

Příspěvekod roman.wifi@post.sk » 9 months ago

Toto vlakno nejako utichlo, ale asi o par mesiacov, bude "horiet".
Ako ja, tak aj ostatny, asi cakaju do poslednej chvilky a az z donutenia, sa bude migrovat. Mam to v plane i ja riesit, ale ako tu bolo spomenute, tiez sme dokazali fungovat 1-2roky bez technickej podpory a aktualizacii. Cize, na vhodnu nahradu si pockam a ani nebol na to doteraz cas.

Ja mozem povedat len za seba, ze tolko penazi za ISP5 nedam. Pan SYS naslubuje nemozne, ale dva-krat tu istu chybu neurobim. Padme mi kamen zo srdca, ked ten server z ISPadminom4, konecne vyhodim do zberneho dvora, ak mam byt uprimny.

Tiez by ma len informativne zaujimalo, ci si ISP5 niekto uz dal a ako ide.
0 x

pngi
Příspěvky: 35
Registrován: 3 years ago

Příspěvekod pngi » 8 months ago

Já jsem si nechal ze zvědavosti vypracovat nabídku. Do té mi zahrnuli moduly "základní licence", "fakturace", "plánování" a "network management". Za 600 klientů jsem na ceně v prvním roce používání 2.732,- Kč/měsíc a další roky 4.008,- Kč/měsíc bez DPH. Jako při představě, že dám 50.000 za rok za ISPADMINA se mi chce blejt. Nejhorší na tom je to, že v ceně mám stejně jenom servisní BASIC balík, kdy je v popisu napsáno, že se mnou vlastně nic moc řešit nebudou. Balík "Profi" stojí 8.000,- měsíčně.

Na druhou stranu chápu jejich krok ke zdražení, ale ne k tak razantnímu, protože tohle by byl asi nejdražší software co znám. Další věc je podle mě ta, že jim odpadne plno menších firem a tím i času strávenýho s řešením jejich problémů a to jim asi taky jde.
0 x

thanui.linux
Příspěvky: 287
Registrován: 7 years ago

Příspěvekod thanui.linux » 8 months ago

Zbaví se menších firem a větší si radši vyvinou vlastní systém. :sunglasses: A pak je tu spousta rozumných variant, kde je stále aktivní komunikace - viz reklamní bannery.
0 x
-----------------------------------------------------------
RBcka i UBNT mají své přednosti - využívám obojí

ianek
Příspěvky: 114
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod ianek » 8 months ago

"Ja mozem povedat len za seba, ze tolko penazi za ISP5 nedam. Pan SYS naslubuje nemozne, ale dva-krat tu istu chybu neurobim."

Pokud jste s ním někdy něco řešil, tak musíte vědět, že on žije v úplně jiném světě. ISPadmin je dokonalý, jen to špatně používáte. A je asi jedno jestli 4 5 nebo 10.
My jsme to (ISP 4)brali protože to vypadalo , že za ty peníze je to dobrý poměr cena/výkon. Komunikace na úrovni přestala po zaplacení, a tak to bude jistě i ve verzi 5, kde ale navíc na Vás budou mít páku - nezaplatíš , nejedeš.
Ty slevy za předchozí zaplacení ISP4 v řádech stokorun mě přijdou směšné a odpovídají i tomu, co si asi tak o zákaznících firma myslí
0 x

matus
Příspěvky: 10
Registrován: 11 years ago
Bydliště: Humenné

Příspěvekod matus » 5 months ago

Postoj firmy okolo pána Sýsa mi pripomína, "zabudla sliepka, že kuraťom bola." Proste každý z nás, ktorí ho máme, s ním dennodenne žijeme. Na ispadmine sme asi 10 rokov a zakúpili sme ho medzi prvými. Najprv sme prechádzali všetkými neduhmi a nedokonalosťami, ktoré systém prinášal. . Poctivo sme hlasili problémy a chodili na stretnutia ISP, ktré sme si dokonca aj poctivo zaplatili v nádeji, že niečo získame a budeme súčasťou niečoho veľkého. Chlapci z Ispadminu len pozorne načúvali a zapisovali a dopĺňali súčasti , ktoré sme chceli. Rozšírili inštalácie po celom svete a úspešne podnikajú. Prišli ale na to, že môžu zarobiť viac, alebo omnoho viac? Každopádne malé firmy, na ktorých svoj bussines postavili už nepotrebujú, zdá sa. Nech ale nezabúdajú na jednu vec: "Karta sa vždy obracia..."
0 x
At to leti....

Matúš Zálepa
email:info@zetnet.sk

Uživatelský avatar
hapi
Příspěvky: 12537
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod hapi » 5 months ago

když si to vemete tak, že za ty prachy vám tohle někdo bude někdo dělat jak? Umí to přece fůru věcí a fůru dalších věcí už pak nepotřebujete. Hlavní otázka je jestli to funguje nebo ne.
0 x

rsaf
Příspěvky: 1243
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod rsaf » 5 months ago

Ale všechno má své hranice.
Využíváme třeba jenom část, protože tomu krámu nevěřím, některé věci jsme si sami museli přiohnout (přidávání faktur z externího systému, protože API to v té době nemělo a stále asi nemá).
0 x

Jezdec
Příspěvky: 30
Registrován: 1 year ago

Příspěvekod Jezdec » 5 months ago

hapi píše:když si to vemete tak, že za ty prachy vám tohle někdo bude někdo dělat jak? Umí to přece fůru věcí a fůru dalších věcí už pak nepotřebujete. Hlavní otázka je jestli to funguje nebo ne.


Ano samozrejme, ale to by ten system musel spravne fungovat a nesmela by na vas neustale podpora s prominutim sr*at. Kdyz po nich neco chcete, tak vam reknou ze to nejde a nebudou se tim zabyvat. Dnes jsou daleko lepsi systemy nez zabugovany ispadmin s totalne rozprasenou databazi po postupnych aktualizacich systemu.

Nakonec zjistite, ze jste do toho narval mraky penez, vcetne jejich slavne aplikace, ktera stala taky peknou raketu a je uplne k nicemu (vysr*ali se na vyvoj). Nakonec stejne musite hedat jinou alternativu, protoze konci podpora verze 4 a pokud chcete verzi pet zaplatte si dalsi raketu za polofunkcni system.

Takova je realita bohuzel
0 x

ianek
Příspěvky: 114
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod ianek » 4 months ago

hapi píše:když si to vemete tak, že za ty prachy vám tohle někdo bude někdo dělat jak? Umí to přece fůru věcí a fůru dalších věcí už pak nepotřebujete. Hlavní otázka je jestli to funguje nebo ne.


Musíte se hodně omezit a pak to jakože funguje. Místo toho aby se přizpůsobil systém Vám, tak se musíte přizpůsobit Vy Ispadminu, protože všecko funguje a problém nikde není.

Občas to něco nevyfakturuje, nebo vyfakturuje víckrát, ale tato chyba se nedá prokázat, když protistrana nechce , takže taky všecko cajk. Já osobně přechodu na Ispadmin vcelku lituju, strávil jsem nad tím spousty času při přeškolování a vysvětlování a funkce z toho používám jenom fakturace a párování plateb + zakazování neplatičů. Na ovládání sítě nemám odvahu, už tak je to rozežrané, polofunkční.

Za cenu ISP5 je profi systém s normální podporou, ne nějaký kočkopes, který Vám flusne do xichtu, když budete něco reklamovat.
0 x

sitina
Příspěvky: 1
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod sitina » 3 months ago

Z komunikace vyplývá, že budeme muset po deseti letech spolupráce vážvě uvažovat o výměně IS...

Dobrý den, XYZ,

níže jsem položil otázku, na kterou jsem dostal jinou odpověď. Co se týká platnosti licence, ptal jsem se již na verzi 5. Svou otázku tedy lépe rozvinu na příkladu.

Podepíšu smlouvu na verzi 5, bude nám proveden upgrade systému ISPadmin na verzi 5 a my budeme měsíčně hradit níže nabídnutou paušální částku smluvně garantovanou po dobu pěti let. Za tuto dobu zaplatíme za provoz ISPadmina dalších celkem 483.960,- Kč bez DPH. Co za tu dobu ve verzi 5 dostaneme (Co je v ceně, jaký bude vývoj, kolik bude ročně aktualizací, co budou obsahovat, atd.)? Co se stane, když po roce provozu usoudím, že vynaložené náklady (jelikož mi nyní není znám nějký plán) neodpovídají mé představě o vývoji a rozhodnu z tohoto důvodu přestat platit paušál? Nechci se vás dotknout, ale před rokem jsem zaplatil na rok za aktualizace verze 4, zhruba měsíc na to byl vývoj této verze ukončen a aktualizací již bylo jako šafránu. Patrně se vám můj postoj nebude líbit, ale od té doby se chtě nechtě cítím tak trochu podveden. Bude ISPadmin 5 fungovat ve stavu v jakém jej zanecháme, nebo přestane fungovat s tím jak ho případně přestaneme platit z možných výše uvedených důvodů?

Pro zajímavost trocha statistické, velmi orientační, nadsázky :-). Napočítal jsem v ISPadminu 5 cca 130 novinek či úprav za asi rok jeho existence. Za tuto dobu by nás stál 96.792,- Kč. Tedy jedna "položka" v ISPadminu by vyšla v průměru na 744,- Kč. Nemám přirozeně tušení jak se programuje dnes, ale před patnácti lety jsem v PHP či ASP programoval novou funkcionalitu do svých aplikací v průměru cca 30 minut/kus.

Mám zájem o pokračování spolupráce, ale ta musí být natavena tak, aby byla výhodná pro obě smluvní strany. Vedle poviností svých,jako jsou pravidelné platby, požaduji i práva a plnou transparentnost. Dále by mne zajímalo, co lze očekávat po uplynutí pětilété lhůty garantované pro stálou výši udržovacího poplatku za ISPadmina. Dojde opět k několikanásobnému navýšení a bude stát ročně 200 tisíc, 300 tisíc, milion...?

Děkuji předem za pochopení a teším se na odpověď.

S pozdravem
ABC

---------------------------------------------------------------------

Dobrý den, ABC,

děkuji Vám za email.

Zkusím text tedy nějak lépe popsat.

1) Podepíšu smlouvu na verzi 5, bude nám proveden upgrade systému
ISPadmin na verzi 5 a my budeme měsíčně hradit níže nabídnutou
paušální částku smluvně garantovanou po dobu pěti let. Za tuto
dobu zaplatíme za provoz ISPadmina dalších celkem 483.960,- Kč bez
DPH. Co za tu dobu ve verzi 5 dostaneme (Co je v ceně, jaký bude
vývoj, kolik bude ročně aktualizací, co budou obsahovat, atd.)?

* chceme svým klientům poskytnou licenci na ISPadmin 5 a tím pádem stabilní systém pro řízení sítě s jasným plánem vývoje
* v současné pracujeme na modulu Gpon, který bude plně implementován do 08/2019 (Huawai, potom budou následovat další alternativy), dále budeme pokračovat s modulem help desk
* můžeme zaručit, že ISPadmin poběží vždy na nejnovějším technologickým základů
* spolupráci se 3stranami (banky, mikrotik...)
* v ceně je i základní podpora BASIC:

BASIC
Technická podpora BASIC je součástí základní licence a obsahuje následující služby:
a) garantovaná reakce do 3 pracovních dnů
b) aktualizace, včetně možnosti používání beta verzí
c) základní písemná a telefonická konzultace problému
d) v případě havarijního stavu produktu je reakční doba poskytovatele do 1 hodiny v pracovní době
e) při zjištění problému na straně poskytovatele bude zásah zdarma
f) při problému na straně objednatele (uživatele) bude zásah zpoplatněn
g) možnost zdarma otestování přídavných modulů
h) možný servisní VPN pro přístup poskytovatele k instalaci objednatele (uživatele) - ušetří problémy se zajištěním přístupu.
i) týdenní záloha celého systému - 2 týdenní zálohy/14 dní zpětně (ISPadmin BACKup)

2) Ukončení užívání ISPadmin:

* v případě, že budete chtít ukončit užívání ISPadmin tak Vám zůstane v režimu "read only", kdy budete mít přístup ke všemu potřebnému např: faktury

Co lze očekávat po uplynutí pětileté lhůty.

* vzhledem k tomu, že se cenová politika neměnila cca 15 let tak náš předpoklad je nechat je dalších x let stejné.

Budou přibývat moduly, které když si dokoupíte tak se Vám cena samozřejmě cena změní.

Ve středu 17.4.2019 budeme v Brně na KKTS 2019 tak kdyby jste měl cestu tak se stavte u nás na stánek. Rádi Vás přivítáme.

A nebo kdybych Vás mohla pozvat k nám do firmy, kde s vámi také rádi potkáme. A doladíme všechny dotazy.

Myslím, že při osobním setkání, bychom vyřešili vše do by Vás zajímalo.



Přeji hezký den

S pozdravem / Best Regards,

XYZ
Account Manager
1 x

tulo
Příspěvky: 113
Registrován: 11 years ago

Příspěvekod tulo » 3 months ago

Normalne sa mi teraz tych 6 tisic € co som zaplatil za vlastny system zda smiesnych. Ked som platil, vtedy sa mi zdalo ze to je hroooozne vela.
0 x

rsaf
Příspěvky: 1243
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod rsaf » 3 months ago

Tak "stará" cena za update-only support byla relativně nízká a prodávat SW spíše jako službu než jako jednorázovou licenci je dnes v módě. Navíc oni poměrně přesně vědí (však do spousty těch systémů vidí) kolik se tak měsíčně fakturuje zákazníkovi a jen z toho chtějí své procento. Kdyby zvýšili cenu o 100%, spousta lidí by drkžkovala. Když zvednou cenu o 1000% tak budou držkovat všichni, ale spousta firem stejně zůstane, protože to je prostě jen nějaké procento z platby každého klienta a přechod by hodně bolel. Ti co nejsou ochotni tu novou cenu platit mají alespoň dostatečnou motivaci.
Nikoho se nezastávám, ale je to jejich produkt, tak ať si s ním dělají co chtějí. Jen doba podpory pro ver.4 měla asi být delší.
1 x

jirka_ade
Příspěvky: 72
Registrován: 13 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod jirka_ade » 3 months ago

Pominu li obrovský nárůst ceny, opětovné testování a ladění nové 5 za plného provozu, laxní přístup k řešení servisních zásahů, vadí mi nejvíce po všech těch letech přístup " zaplať nebo vypadni " .
1 x


Zpět na „Management sítě, služeb a uživatelů“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti