4network.tv

Problematika videa na IP sítích.
dkulda
Příspěvky: 330
Registrován: 4 years ago

Re: 4network.tv

Příspěvekod dkulda » 6 months ago

rsaf to vystihl na 1*. Správně pochopil o čem tu týden píšu... pokud "velcí" ukážou chuť platit mainstreamová telka pojede v placeném modu. Tak kde my platíme 10,-Kč mohou velcí díky počtům platit třeba i 3,-Kč. Prostě množstevní sleva. Pak jsme postaveni před hotovou věc, podepsat nepodepsat...? Víme, že kolegové od sledovanitv novu nejaky cas nemly a dalo jim dosta prace ji ziskat. Proc ji vlastne chteli? to je otazka na ne, ale zkuste si sami predstavit na týden vypnout Novu s Primou, to by byl mazec. Bohuzel se tezko dostavaji informace ke koncakum tak aby je dobre pochopili a uvědomili si kde je přicina zdrazeni atd. To jim Nova v reklamách mezi Ulicí a Ordinací nerozkryje. Pak jsme stále na tom kratším konci....
1 x
4NET.TV - I VY MŮŽETE POSKYTOVAT SVOU VLASTNÍ IPTV

otak
Příspěvky: 38
Registrován: 2 years ago

Příspěvekod otak » 6 months ago

Děkuji za reakci.

ad 1) chápu, 30 Kč je moc. Na druhou stranu 5 Kč navíc za balíček SPORT bychom asi všichni na unicastu zkousli ;-)

ad 2) já si nemyslím že bych nepochopil o čem se tu píše, mně se jenom nelíbí zdražit a ještě omezit služby, a nenavážím se do 4NET ale do Novy (s tím že 4NET s nimi musí bojovat, jakkoli chápu že ten boj je nerovný). Když jsem se před časem rozhodoval pro TV platformu, právě nepřítomnost Novy+Primy u konkurence rozhodla ve prospěch 4NETu, takže si tu důležitost kanálů plně uvědomuji. vhodný kompromis mi přijde omezit to na živém vysílání a třeba archivu, ale neomezovat to na nahrávkách (to už mi přijde jako omezování v porovnání s nahrávkou na lokální disk uživatele). případně nechat rozhodnutí na uživateli, zda si třeba připlatí možnost přeskakování reklam (když by se platil vyšší poplatek za uživatele). atd atd... asi to necháme na Olomouc...
1 x

iTomB
Příspěvky: 743
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod iTomB » 6 months ago

Davide, problem je ten, ze chyba je nahlasena par mesicu, z Vasi strany je ticket uzavren a typuju, ze stejnou chybu nahlasilo urcite nekolik ISP zaroven ...

Proto jsem seznam pekne napsal sem, at se lidi vyjadri zda dany problem registruji i u sebe a Vy se k tomu muzete taky vyjadrit.
0 x

dkulda
Příspěvky: 330
Registrován: 4 years ago

Příspěvekod dkulda » 6 months ago

No ja se zde nebudu vyjadrovat k chybam na boxu. Pouzivam to jen sporadicky, kdyz musim, bohuzel na tv nemam cas. Spis se snazim nekterym lidem vysvetlit proc by aktivneji nez zde meli komunikovat pres teamwork desk aby se jejich tickety pohli pripadne se mnou aby se nikde neztratily... nekteri to stale nechapou...
0 x
4NET.TV - I VY MŮŽETE POSKYTOVAT SVOU VLASTNÍ IPTV

iTomB
Příspěvky: 743
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod iTomB » 6 months ago

dkulda píše:No ja se zde nebudu vyjadrovat k chybam na boxu. Pouzivam to jen sporadicky, kdyz musim, bohuzel na tv nemam cas. Spis se snazim nekterym lidem vysvetlit proc by aktivneji nez zde meli komunikovat pres teamwork desk aby se jejich tickety pohli pripadne se mnou aby se nikde neztratily... nekteri to stale nechapou...


A Vy stale nechapete to, ze u Vas selhavaji zakladni veci ...

1. Pokud mam produkcni system, nez se vypusti ma se radne otestovat ... Chyby ktere jste tam ted (a i v prosincovem vydani) naflakali jsou do oci byjici a testeri by je meli objevit. Duvod proc tam jsou mi neni jasne ...

2. Pokud nahlasim chybu, je totalni chyba uzavrit tickem dokud chyba neni objasnena, detekovana, opravena, otestovana a vydana jako opravena ...

3. Napriklad mnou nahlasena chyba:
11.1 Automaticke vypnuti dle nastaveneho casu.
11.1 Reakce: Dobrý den, na opravě této chyby se také pracuje a bude odstraněna v nasledujícím releasu.
2.10. Reakce: z důvodu vaší dlouhodobé nečinnosti provedl systém automatické uzavření tiketu.
2.10. Reakce: Your ticket in NOC 4NET was marked as solved.
4.4. Chyba je tam stale ... A pokud se nepletu, tak verze 3.4.4.1 se po cca dni zacala zahryzavat cela, nesel timeshift, EPG, prepnuti programu, ...

Jak tohle mohlo projit testerama? Jak muzete uzavirat tickety a tvrdit, ze chyba je opravena, kdyz NENI!!!


dkulda píše:komunikovat pripadne se mnou aby se nikde neztratily...

Tak s Vami komunikuji ... Mate tam ode me poslano cca 9 chyb a z toho jsou nektere dost neprijemne ci nahlasene uz v lednu s prislibem, ze v nasledujicim release to bude opraveno. Mame tu 2x novy release po par mesicich a chyba je tam stale, ticket uzavren!

Uz jsem psal pred par prispevkama, ze z Vasi strany vidim obrovske nedostatky v ramsi SWI. Pokud se nepletu, tak reakce od Vas na to nebyla zadna ci vyhybava ...
0 x

Uživatelský avatar
pcwifi
Příspěvky: 2856
Registrován: 10 years ago
antispam: Ano
Bydliště: Brnensko

Příspěvekod pcwifi » 6 months ago

v dnesni dobe obecne si myslim ze testeri neexistuji, kdyz se pusti ruzna elektronika / SW s kvantama chyb do vyroby... hlavni je ven s tim at to sype ! Postupem casu zalatame aby se nereklo, mozna. Za SW typicky priklad asi ze vsech nejvetsi... Windows. Za HW, cokoliv jineho. Posleni zkusenost u 4K QLED TV Samsung za pul sta, ne a ne a ne si leasnout IP z DHCP na LANce, Wifi ok. Update vysel az po nekolika mesicich.
1 x
Umřel sem, tak do mě nekopte a nechte mne spát... budoucnost bezdrátových sítí je jen mimo venek, kdo doteď nezačal s budováním optických sítí, půjde do 4 let pod drn...

iTomB
Příspěvky: 743
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod iTomB » 6 months ago

Tak nova super chyba :D

Totalne nechapu, jak tohle muze vzniknout ...

4Net a chyba programu.jpg
4Net a chyba programu.jpg (189.43 KiB) Zobrazeno 764 x

Foceno 4.4. 7:55 cca
0 x

rsaf
Příspěvky: 747
Registrován: 11 years ago

Příspěvekod rsaf » 6 months ago

Hele a co chceš slyšet? Ono to tady zaznělo už mnohokrát, jen třeba ne úplně napřímo:
- náklady jsou vysoké (programmeři, hw, datacentra, elektrika), zákazníci tlačí na cenu a konkurence nezůstává příliš pozadu = penězovodem toho nepřitéká zdaleka tolik, jako když se vyvíjí SW pro státní zakázku, banku, velký eshop s významným podílem na trhu...
- platforem, pro které se kód udržuje je hodně, pečlivé testování na všem je tudíž docela dost náročné. Neotestuješ to jinak, než že sedíš před telkou a klikáš dálkáčem. Budou se na to asi blbě psát nějaké unit testy... když to pak běží v nějaké uzavřené a zprasené platformě.
- malý přítok peněz neumožňuje zaplatit potřebné množství vývojářů v potřebné kvalitě. Navíc je to mnoho technologií v jednom projektu (práce se streamy, práce s poměrně značnými datovými toky, různorodé cílové platformy) takže lidí se zkušenostmi napříč vším neseženeš už vůbec.
- všichni víme a cítíme, že to není až tak profi projekt (ostatně moc jiné to není v žádné z těch malých TV) jak by to mohlo být - od kvality produktu, přes PR, komunikaci....

Už jsem to zde psal - využíváme velkoobchodní nabídku nejmenovaného poskytovatele, který má multicastovou TV na platformě NANGU. Poskytujeme to jen na optice. Několik let v tom není žádný vývoj (second screeny jen slibují, podporují jen relativně drahé STB Arris, aplikace pro smartky je v nedohlednu), přesto si nemohu na celé řešení stěžovat - funguje to bez jakýchkoliv výpadků v parametrech naprosto srovnatelných s kabelovkou. Již několikrát jsme vyhodnocovali nabídku na trhu a vždy by to bylo tolik kompromisů a nepříjemných změn, že jsme raději zůstali.
2 x

dkulda
Příspěvky: 330
Registrován: 4 years ago

Příspěvekod dkulda » 6 months ago

@rsaf: Tady se pozná kdo má s TV opravdu nějaké zkušenosti. Vaše názory a hodnocení mi přijdou objektivní, napíšete že nejste spokojen, ale migrace Vám za to nestojí. Úplně Vám rozumím.
0 x
4NET.TV - I VY MŮŽETE POSKYTOVAT SVOU VLASTNÍ IPTV

dkulda
Příspěvky: 330
Registrován: 4 years ago

Příspěvekod dkulda » 6 months ago

@iTom: hele fakt Vám jde o to pomoct něco vyřešit a posunout, nebo o co vlastně jde? V ticketovacím systému tento problém nevidím, takže se to nikam nemohlo posunout... Je to fakt o tolik složitější to poslat na noc@4net.tv? Já to prostě nechápu.

K vysvětlení jak funguje proces, když nahlásíte nějaké chyby...na noc@ přijde email s chybama. Dostane to do ruky člověk, který to vyhodnotí, pokusí se chyby nasimulovat/najít/ověřit, pokud jsou to známé již reportované chyby nedělá nic, ty už jsou v backlogu, nebo v konkrétním sprintu. Pokud jsou to chyby nové, zváží jak jsou závažné dá jim určitou prioritu a zařadí je do příslušného sprintu. Toť vše. Čily pokud píšete chyby na noc, nemělo by se na ně zapomenout. Věřím že jsou zaneseny a že na ně přijde. To proč jednou chyba opravená je a při dalším updateu se zase objeví si nechám radši pro sebe, to je lidský faktor, který řešíme. Jak psal "rsaf" v tomto oboru sehnat někoho "hotového" je téměř nemožné, ale asi se už povedlo, věříme že bude líp :wink:. Kolega Vám na poslední ticket odpověděl že na opravě chyby se také pracuje a bude uvolněna v dalším releasu... výsledek = lidský faktor. Zbytek akcí s ticketem je automaticky nastaven systémem, vzhledem k tomu že zákazník 30 dní na tento ticket nereagoval systém ho sám označí jako vyřešený. Tedy poslední odpověď bylo od kolegy k Vám, pak 30 dní klid, pak systém označí za vyřešené, ticket uzavře a pošle mail s hodnocením, kde máte další 3 možnost rozporovat uzavření. Myslím že jste ani jedno z toho neudělal a perete špinavé prádlo zde. Asi Vás to baví, jinak si to nedovedu vysvětlit.

Když budete aktivní a opravdu nám budete chtít pomoct, nebo ji od nás budete potřebovat, nestane se že se ticket sám vyřeší a uzavře. Opět jen uvádím věci na pravou míru. Možná je tu více lidí, kteří netušili jak náš ticketovací systém funguje...

Takže fakt je důležité to posílat na noc@ a pak klidně sem, to už je fuk, ale může mě vzít čert, když sem někdo něco vyprskne a u nás to nikdo neví ....
0 x
4NET.TV - I VY MŮŽETE POSKYTOVAT SVOU VLASTNÍ IPTV

DarkLogic
Příspěvky: 1133
Registrován: 7 years ago

Příspěvekod DarkLogic » 6 months ago

Mě by ještě zajímalo, jak u Vás probíhá testování a průběžná kontrola funkčnosti. Přijde mi, že některé chyby jsou tak zjevné, že kdyby od Vás někdo tu TV sám běžně používal, tak na ně musí přijít a nečekat, až se někdo ozve (viz např. to reportované posunuté datum v EPG).
0 x

dkulda
Příspěvky: 330
Registrován: 4 years ago

Příspěvekod dkulda » 6 months ago

Funguje tak že v releasu k uvolnění je seznam funkcí nebo oprav chyb, které releas řeší. Ty se otestují a jde to ven. To že některá chyba již byla opravená a přes další update se objeví je způsobeno například postavením updateu na předchozí verzi SDK, protože jsme objevili nějaký bug....Samozřejmě je to špatně, bohužel komplexní otestování všech funkcí je časově tak náročné a k tomu potřeba uvolňovat opravy relativně častí, že se taková chyba stane. Problém je v nedostatku kvalifikovaných lidí, které neustále hledáme. V hlavě mám způsob jak to zlepšit, ale to je zase o mém čase.
0 x
4NET.TV - I VY MŮŽETE POSKYTOVAT SVOU VLASTNÍ IPTV

JirkaK
Příspěvky: 68
Registrován: 3 years ago

Příspěvekod JirkaK » 6 months ago

Je nekde dostupny aktulani seznam podporovanych releasu sw (predpokladam, ze v jeden okamzik je mozne pouzit alespon 2 verze) a k tomu changelog obsahujici vsechny vydane release ve kterem jsou pro jednotlive verze uvedeny jak opravene chyby, tak nove funkce, pripadne zrusene funcionality?

JK

dkulda píše:Funguje tak že v releasu k uvolnění je seznam funkcí nebo oprav chyb, které releas řeší. Ty se otestují a jde to ven. To že některá chyba již byla opravená a přes další update se objeví je způsobeno například postavením updateu na předchozí verzi SDK, protože jsme objevili nějaký bug....Samozřejmě je to špatně, bohužel komplexní otestování všech funkcí je časově tak náročné a k tomu potřeba uvolňovat opravy relativně častí, že se taková chyba stane. Problém je v nedostatku kvalifikovaných lidí, které neustále hledáme. V hlavě mám způsob jak to zlepšit, ale to je zase o mém čase.
0 x

dkulda
Příspěvky: 330
Registrován: 4 years ago

Příspěvekod dkulda » 6 months ago

V rámci sprintů tyto data máme k dispozici ale nemáme je ve formě, kdy je můžeme prezentovat. Pracujeme na systému, který ním dovolí automaticky posílat i changelog s vydáním nové verze, nyní by to bylo manuální přepsání (opět čas a personální kapacity). Na server vždy uvolňujeme jen aktuální verzi. To co popisujete možné není. Ne že bysme to neuměli, ale globalně se to řeší špatně.
0 x
4NET.TV - I VY MŮŽETE POSKYTOVAT SVOU VLASTNÍ IPTV

otak
Příspěvky: 38
Registrován: 2 years ago

Příspěvekod otak » 6 months ago

dkulda píše:Funguje tak že v releasu k uvolnění je seznam funkcí nebo oprav chyb, které releas řeší. Ty se otestují a jde to ven. To že některá chyba již byla opravená a přes další update se objeví je způsobeno například postavením updateu na předchozí verzi SDK, protože jsme objevili nějaký bug....Samozřejmě je to špatně, bohužel komplexní otestování všech funkcí je časově tak náročné a k tomu potřeba uvolňovat opravy relativně častí, že se taková chyba stane. Problém je v nedostatku kvalifikovaných lidí, které neustále hledáme. V hlavě mám způsob jak to zlepšit, ale to je zase o mém čase.


Souhlasím, je to špatně ;-)

A co místo testování na lidech to tedy testovat nejdříve na dotěrných ISP? Jsou to Murphyho zákony (s každou oprevenou chybou se do kódu zavlečou dvě nové), ale pokud jim nemůžete sami vzdorovat testy, tak myslím se tu najde dost dobrovolníků, kteří si to týden ozkouší a napíšou (ideálně na noc ;-) ) výsledky. A do světa by šla až nějaká rozumná verze. A i kdyby se dobrovolníci nenašli, tak to bude aspoň argument... Nakonec se v tom topí pověst nás všech, tak pro to jistě něco rádi uděláme.
1 x


Zpět na „IPTV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti