Zdravím a pokusím se popsat závadu, která se mi stala u śtejného klienta před několika měsíci a nyní se opakovala.
Klient RB711 připojen na AP RB SXT SA protokolem NV2.
Zničeho nic po měsících chodu klient přestal komunikovat (Ostatní klienti AP byly vpořádku). Byl připojen a signálově v pořádku, ale přes IP ani ťuk.
Přes MAC (Telnet) zcela bez problémů. Kontrola adres a rout ukázala, že je vše v pořádku. Dokonce defaultní routa hlásila reachable, ale ping na IP mezi AP a klientem nešel ani v jednom směru. Kontrola ARP nic neodhalila.
Zkusil jsem tedy restart klienta - nepomohl.
Zkusil jsem v AP wireless interface disable/enable - nepomohlo.
Před těmi měsíci jsem dokonce vyměnil klientské zařízení, což také nepomohlo!!
Pomohl až restart AP!!
Na klientské straně zůstala něvyměněná jen anténa. Neumím si ale představit problém s anténou, který by na několik měsíců vyřešil restart AP (odpojení/připojení nestačilo).
Pokud byste měl někdo nějaké vysvětlení, které by se dalo použít, budu moc rád.
Mám v síti několik desítek RB a toto se mi stalo dvakrát u stejného klienta.
Asi na těch zlých skřítcích něco bude :)
Mirek