Dobrá, možná máš pravdu... pokud je to mladý kluk bez zkušeností, tak je to možné. V tom případě se omlouvám.
Čistě můj názor (kdysi zaměstnanec, teď na vlastní pěst):
1. mate nejakeho spolupracovnika pri montazach, ci pracujete vzdy o jednej osobe v terene ?
Spolupracovníka určitě ano v 99% případů, v jednom se dělá dost věcí velmi špatně. Na servis jako výměna routeru atd. v jednom je jasné.
2. dostali ste od zamestnavatela nejake pracovne oblecenie, ako zimna bunda, topanky a pod. ?
Tohle je základní věc a zaměstnavatel tě má vybavit. Už jenom kvůli označení firmy. Navíc dobře oblečený a vybavený technik působí na zákazníka velmi pozitivně. Pokud to nedělá, je něco velmi špatně. Kecy typu "až po zkušební době" jsou taky úplně mimo.
3. ked ste na montazach, chodite normalne na obed, az ked to u zakaznika dokoncite, alebo robite bez prestavky ?
Přestávka na oběd je samozřejmost. Může se posouvat podle průběhu prací. Zahodit kabel uprostřed práce protože je 12 hodin je nesmysl. Hlavně v důležitých situacích jako jsou velké výpadky, firemní zákazníci atd, se prostě posune podle potřeby. Někdy už je to místo oběda rovnou večeře :-)
4. ked sa praca natiahne u zakaznika, pracujete aj nadcas, alebo az dalsi den ?
Záleží na situaci, většinou se dodělává aby bylo vše hotové. Záleží na rozsahu prací a plánování.
5. tahate opticke prevesy po stlpoch (vyska cca 5-6 metrov) sami, alebo so spolupracovnikom? ...nevadia aj cely den teploty napr. -10, -5
Jakmile se leze po žebřících, tahají se kabely atd. tak vždy ve dvou. Co když sebou náhodou flákneš? Budeš ležet pod stožárem než si tě někdo všimne?
6. v akych teplotach zvarate optiku bez nejakeho pristresku ?
Záleží na situaci.
7. chodite aj na sukromnom aute, ci len na firemnom k zakaznikom ?
Firemní. Soukromý podle dohody, nebo ve velmi ojedinělých případech (porucha služebního). Už jenom proto, že služební by mělo být vybavené (konektory, žebřík, patchcordy, protahovací pera, vrtáky atd.) a označené.
8. dostavate nejaky pitny rezim od zamestnavatela v mrazoch, teplotach?
V horku by mělo být standardem. Soukromá termoska s čajem tě asi nezabije. Hlavně při práci v mrazech by mělo být umožněno se někam na chvíli "zašít" do tepla podle možností + mít kvalitní zimní oblečení, pokud se vyžaduje nepřetržitá práce v mrazu.
9. robite pracovnu pohotovost o vysielace mimo pracovnej doby aj dva-tri tyzdne v kuse?
24/7/365 ;-) Jako zaměstnanec podle dohody a za finanční ohodnocení.
10. ked sa nieco pokazi pred zaverecnou, opyta sa Vas zamesnavatel ci sa Vam da robit nadcas, alebo Vas rovno vysle to opravit?
Jako v předchozím bodě. Práce přes čas je vždy individuální. Takhle je to v ČR https://www.e15.cz/finexpert/vydelavame ... it-1344842 . Předchozí zaměstnavatel bral a počítal zakázky tak, že už dopředu věděl, že bude potřeba aby jeho lidi dělali velmi často přesčas (min. 2 hodiny denně) a celé soboty. Většina zaměstnanců se bála ozvat a dělali přesčas. Ještě se potom hádali o to, co dostanou zaplaceno. Já tyhle plánované přesčasy odmítl a nedělal jsem je. Když bylo nutné a bylo opravdu potřeba zůstat třeba 4 hodiny déle kvůli odstranění poruchy, tak jsem to udělal. Dokonce to několikrát vygradovalo do stavu v 7hod do práce ve 23hod domů se vyspat a v 7 znovu do práce (provoz elektrárny). Ale plánovaný přesčas a ještě k tomu po dlouhou dobu (nedostatek zaměstnanců, špatné plánování atd.) nepřichází v úvahu. Má to vedlejší efekt, že jsi první na odstřel, když neskáčeš podle toho jak si vedení píská.
Edit: ještě doplním. Stejně jako zaměstnavatel má povinnosti vůči tobě, tak máš také povinnosti ty vůči zaměstnavateli. Dost zaměstnanců zná jenom svá práva, ale povinnosti už moc ne. Pokud se ti ale zdá, že je něco špatně, tak se ozvi a čím dřív, tím líp. Nečekej, samo se to nezlepší. Pokud opravdu něco umíš a práce se nebojíš, tak se jinde chytneš. Navíc teď je na to ideální čas