Zdravím všechny,
mám takový dotaz, v naší síti máme VOIP komunikaci telefonet od VOLNY a stává se nám toto, po cca 30 minutách se nedá dovolat na VOIP telefoní číslo, číslo na SIP serveru je registrované vpořádku, ale hlásí to neplatné číslo, po restartování telefonu to je OK, ale zase jenom chvíli.
Na stránkách podpory jsem našel toto:
Mám zařízení připojeno za firewall (můj poskytovatel připojení mi dělá firewall). Které adresy/porty je potřeba povolit?
Zařízení umí pracovat s NAT (Network adress translation) - překladem adres a za firewallem. Ve firewallu musí být povolena UDP komunikace mezi VoIP zařízením a:
1. 195.122.207.106
2. 195.122.201.50, rozsah portu 30000 až 40000
Dále je dle konfigurace vašeho zařízení vhodné povolit:
1. NTP_IP. VOLNÝ poskytuje jako zdroj přesného času zařízení ntp.vol.cz (NTP_IP = 195.250.155.25)
2. DNS_IP. VOLNÝ poskytuje službu DNS například na adresách 212.20.96.34 nebo 195.250.128.234
Pozor také na omezení množství MAC adres povolených u vašeho poskytovatele, které je nutno řešit s vaším poskytovatelem internetu.
Na cestě k VoIP zařízení je stavový firewall. Jaká musí být minimální délka trvání dynamických pravidel, aby bylo zařízení vždy dostupné pro příchozí hovory?
Je potřebné nastavení minimální délky 61s pro pravidla UDP protokolu. Pro případ ztráty keepalive paketů (internetové připojení od jiného poskytovatele) doporučujeme čas větší než 130s.
Ve firewalu mám zakázané pouze některé IP, nic jiného.
Odchozí hovory fungují bez problému.
VOIP telefon je: WELL LP-302
Odzkoušeno na 2 telefonech, s různým firmware.
Už nevím co víc, myslím že by to mohlo být něco s časem u těch UDP paketů.
HELP ME