Stránka 1 z 2

Nezrušený trvalý příkaz ze strany zákazníka

Napsal: 16 Oct 2018 15:28
od Robotvor
Stala se nám taková nemilá věc a to taková, že jeden zákazník co prodal byt si zapomněl zrušit trvalý příkaz a skoro 10 let nám od něj dál chodily platby a nějakým nedopatřením jsme na to došly až ted.

Zajímá mě za jak dlouho si může nárokovat vrácení platby zpět, netušíte někdo ?

Re: Nezrušený trvalý příkaz ze strany zákazníka

Napsal: 16 Oct 2018 15:33
od iTomB
Nevim co resis. Pokud podal vypoved, tak udelejte opravny danovy doklad na celou castku a vrat mu to a hotovo ...

Aspon takhle to resim ja.

Re: Nezrušený trvalý příkaz ze strany zákazníka

Napsal: 16 Oct 2018 15:33
od iTomB
Nevim co resis. Pokud podal vypoved, tak udelejte opravny danovy doklad na celou castku a vrat mu to a hotovo ...

Aspon takhle to resim ja.

Re: Nezrušený trvalý příkaz ze strany zákazníka

Napsal: 16 Oct 2018 15:39
od mirek.k
A to jste jim 10 let posílali faktury? Nebo jak jste to párovali v účetnictví?

Re: Nezrušený trvalý příkaz ze strany zákazníka

Napsal: 16 Oct 2018 16:27
od K3NY
komplet poslat zpatky a nezkoumat, nez to zacne zkoumat financak

Re: Nezrušený trvalý příkaz ze strany zákazníka

Napsal: 16 Oct 2018 16:32
od mpcz
No já tam právě nikde nevidím zmínku o výpovědi. Hlavně kdy ji podal. Pokud až teď, čistě papírově mu nenáleží dle mého nic. Poskytovatel přece nemusí kontrolovat, zda účastník službu odebírá, či ne. Hlavní je správný odvod DPH + zdanit příjem, pokud jsi plátce DPH a také znění smlouvy. Jiná věc ovšem je "odstranění tvrdosti zákona". mpcz, 16/10/2018

Re: Nezrušený trvalý příkaz ze strany zákazníka

Napsal: 22 Oct 2018 15:04
od Insider
No to není tak jednoduchý, my máme jednoho klienta, který zemřel před 3 lety. Nějaká družka se nám ozvala, abychom služby ukončili, to jsme udělali, ale tan pán si zařídil trvalák a z toho účtu se nám to pořád sype. Dědické řízení probíhá už 3 roky a měsíčně nám přilítne platba. Ty jednou ročně sečteme a posíláme zpět na účet odkud přišly. Jinak si myslím, že by se mohlo jednat o bedůvodný prospěch.

Re: Nezrušený trvalý příkaz ze strany zákazníka

Napsal: 22 Oct 2018 16:07
od mpcz
No, já to vidím takto:
1. smlouva zpravidla končí PLATNOU výpovědí, především podanou oprávněnou osobou. Výraz "nějaká družka" a "se nám ozvala" v tomto procesu dle mého nemá co dělat.
2. PLATNOU výpověď podává pozůstalý/dědic/osoba k tomu soudem/zákonem určená, zpravidla přikládá úmrtní list, to je běžná praxe i u velkých operátorů při ukončení nebo i převodů. Někdo takový zpravidla existuje, aby mohl výpověď kvalifikovaně podat.
3. Zastavit trvalé příkazy zadané (dříve) zesnulým bohužel nelze, ani banka to udělat sama nemůže, jediné, co mě napadá, že osoba určená a k tomu kvalifikovaná vybere zůstatek na nulu a příkazy nebudou mít finanční krytí, což by nemusel být ani pozůstalostní problém, protože notář dostává info o zůstatku ke dni úmrtí.
Proto je v předchozím příspěvku jasně zdůrazněn institut okamžiku PLATNÉ výpovědi, o kterém se ale tazatel zapomněl zmínit.
Pokud byla dána platná výpověď, ukončí se fakturace a odvod DPH a pak by mohla účetní účtovat o záloze, která bude na požádání vrácena. Nejsem si jistý, zda máme povinnost sledovat došlé platby a kde je popsáno, jak s nimi dle zákona naložit. Ale, pokud se již dozvím, že tam jsou a jsou tam omylem, pak bych asi informoval banku, popř. odesílatele, pokud je znám.
Pokud nebyla dána platná výpověď, musí fakturace a odvod DPH probíhat i nadále. V tomto případě je příchozí platba krytím vystavených faktur.
Dnes existuje i uzavírání smluv na dálku, pochybuji však, že by někdo akceptoval rušení smluv na dálku, např. telefonem, to by v tom byl za chvíli pěkný hokej. mpcz, 22/10/2018

Re: Nezrušený trvalý příkaz ze strany zákazníka

Napsal: 22 Oct 2018 20:37
od DarkLogic
Tak ale snad trocha té lidskosti by to chtělo a ne jen, co říká zákon. Když někdo z pozůstalých zavolá, že potřebuje službu ukončit, tak prostě hned ukončíme, neřešíme ani výpovědní lhůtu, nechceme vidět úmrtní list apod. Mají v tu chvíli jiné starosti a my jim pomůžeme, ať aspoň tato drobnost jako ukončení internetu projde hladce.

Re: Nezrušený trvalý příkaz ze strany zákazníka

Napsal: 22 Oct 2018 20:44
od mpcz
Myslím, že jsem dostatečně nahoře zdůraznil, že je řeč o stránce věci "papírové". Ostatně, není od věci vědět, jak se věci mají. Mnohdy člověk chce jednat solidně a nad rámec a ještě se mu to nevyplatí, protože toho protistrana zneužije. mpcz, 22/10/2018

Re: Nezrušený trvalý příkaz ze strany zákazníka

Napsal: 22 Oct 2018 20:59
od Sidi
mpcz píše:Myslím, že jsem dostatečně nahoře zdůraznil, že je řeč o stránce věci "papírové". Ostatně, není od věci vědět, jak se věci mají. Mnohdy člověk chce jednat solidně a nad rámec a ještě se mu to nevyplatí, protože toho protistrana zneužije. mpcz, 22/10/2018

Musí se u toho přemýšlet, no. Já to zažil ze strany pozůstalého a není nic horšího, když člověk má problémy sám se sebou a ještě po něm několik institucí chce měsíčně dohromady docela nezanedbatelné peníze (banka za účet, mobil, internet, pojistky, ....), nikdo neví jak dlouho se potáhne dědický řízení (v mém případě 7 měsíců a to jsme si v rodině vše vyříkali do týdne a bez problémů), upomínky choděj jen mailem (ke kterýmu není heslo) a pak poštou až předžalobní výzvy a výhružky exekucí ...

Re: Nezrušený trvalý příkaz ze strany zákazníka

Napsal: 23 Oct 2018 00:04
od Insider
mpcz píše:No, já to vidím takto:
1. smlouva zpravidla končí PLATNOU výpovědí, především podanou oprávněnou osobou. Výraz "nějaká družka" a "se nám ozvala" v tomto procesu dle mého nemá co dělat.
2. PLATNOU výpověď podává pozůstalý/dědic/osoba k tomu soudem/zákonem určená, zpravidla přikládá úmrtní list, to je běžná praxe i u velkých operátorů při ukončení nebo i převodů. Někdo takový zpravidla existuje, aby mohl výpověď kvalifikovaně podat.
3. Zastavit trvalé příkazy zadané (dříve) zesnulým bohužel nelze, ani banka to udělat sama nemůže, jediné, co mě napadá, že osoba určená a k tomu kvalifikovaná vybere zůstatek na nulu a příkazy nebudou mít finanční krytí, což by nemusel být ani pozůstalostní problém, protože notář dostává info o zůstatku ke dni úmrtí.
Proto je v předchozím příspěvku jasně zdůrazněn institut okamžiku PLATNÉ výpovědi, o kterém se ale tazatel zapomněl zmínit.
Pokud byla dána platná výpověď, ukončí se fakturace a odvod DPH a pak by mohla účetní účtovat o záloze, která bude na požádání vrácena. Nejsem si jistý, zda máme povinnost sledovat došlé platby a kde je popsáno, jak s nimi dle zákona naložit. Ale, pokud se již dozvím, že tam jsou a jsou tam omylem, pak bych asi informoval banku, popř. odesílatele, pokud je znám.
Pokud nebyla dána platná výpověď, musí fakturace a odvod DPH probíhat i nadále. V tomto případě je příchozí platba krytím vystavených faktur.
Dnes existuje i uzavírání smluv na dálku, pochybuji však, že by někdo akceptoval rušení smluv na dálku, např. telefonem, to by v tom byl za chvíli pěkný hokej. mpcz, 22/10/2018


Ale běž.. Když ti příjde pozůstalý s umrťákem, tak je úplně jedno, kdo to je, protože dle občana smlouva zaniká momentem umrtí povinné osoby. Co se týče peněz, které dostaneš bez právního důvodu, nebo nemáš protidoklad, tak to tu vubec nezacinej, protoze o nich musíš účtovat a na konci období je buď převedeš přes interní doklad, nebo vrátíš. O zálohové platbě musíš rovněž zůčtovat a ta přichází proti vystavenému dokladu.

Re: Nezrušený trvalý příkaz ze strany zákazníka

Napsal: 23 Oct 2018 06:17
od mpcz
No tak tady nevidím jediný rozdíl ani chybu v mém výkladu. Je to pouze stejný příběh, jinak převyprávěný, evidentně nezohledňující fakt, že tu nemáme pouze podvojné účetnictví, ale několik dalších, odlišných systémů. Pouze "nějaká družka" a "se nám ozvala" v tomto procesu výpovědi dle mého nemá co dělat. To je dle mého vždy klíčová věc, kolem které se to celé točí a o které se původní tazatel zapomněl zmínit. Další problém, který bych v souvislosti se zánikem smlouvy následkem úmrtí zákazníka zmínil je to, že sice smlouva zaniká, (i o tom by se dalo polemizovat, zda ze zákona, OZ § 2009: "smrtí dlužníka povinnost nezanikne, ledaže jejím obsahem bylo plnění, které mělo být provedeno osobně dlužníkem", ale to ať si řeší právníci ve velkých procesech, že ... . Rozhodnutí Úřadu ale znělo jasně - Zaniká) ale nezaniká nárok poskytovatele na náhradu dříve poskytnutých výhod - kupř. dotaci na zařízení. Tento závazek, samozřejmě, pokud se jedná o Nezanedbatelnou částku, se přenáší na dědice. I pro tyto případy je vhodné řešit tuto situaci s dědicem a ne s kýmkoliv. mpcz, 23/10/2018

Re: Nezrušený trvalý příkaz ze strany zákazníka

Napsal: 23 Oct 2018 09:35
od hapi
už se těším až tohle uděláš pár lidem s okolí. Jak tě asi budou mít pak ostatní ve vesnici rádi? Víš čim se malej ISPík liší od národního operátora a proč nemaji lidi rádi ty velký? protože se s velkym nedomluvíš a jenom s tebou vyjebou i když je to podle smlouvy správně. Já chápu že dotovanou věc je třeba zaplatit ale ne u všech případů je žádaný a rozhodně neni žádaný aby se propíralo že ISPík je obr kokot protože donutil stěhujícího/mrtvého člověka doplatit konec období což ISPíkovy na popularitě nepřidá. Pár takových chyb malího ISPíka a může si hledat novou práci za to že chtěl někoho podojit o pár stovek.

Re: Nezrušený trvalý příkaz ze strany zákazníka

Napsal: 23 Oct 2018 09:46
od Matess
stalo se nam jednou neco podobneho... zemrel jeden pan a jeho dcera nam to prisla rict a pozadalo o ukonceni. Ta dcera mu to i zrizovala a pomahala mu s tim. My jsme to ukoncili a vratili ji zbytek penez (pan mel zaplaceno jeste na pul roku dopredu) a potom nam prisel dopis od nekoho kdo oficialne vyrizuje pozustalost (asi druzka) a chtel ten zbytek penez do dedickeho rizeni...