No, já to vidím takto:
1. smlouva zpravidla končí PLATNOU výpovědí, především podanou oprávněnou osobou. Výraz "nějaká družka" a "se nám ozvala" v tomto procesu dle mého nemá co dělat.
2. PLATNOU výpověď podává pozůstalý/dědic/osoba k tomu soudem/zákonem určená, zpravidla přikládá úmrtní list, to je běžná praxe i u velkých operátorů při ukončení nebo i převodů. Někdo takový zpravidla existuje, aby mohl výpověď kvalifikovaně podat.
3. Zastavit trvalé příkazy zadané (dříve) zesnulým bohužel nelze, ani banka to udělat sama nemůže, jediné, co mě napadá, že osoba určená a k tomu kvalifikovaná vybere zůstatek na nulu a příkazy nebudou mít finanční krytí, což by nemusel být ani pozůstalostní problém, protože notář dostává info o zůstatku ke dni úmrtí.
Proto je v předchozím příspěvku jasně zdůrazněn institut okamžiku PLATNÉ výpovědi, o kterém se ale tazatel zapomněl zmínit.
Pokud byla dána platná výpověď, ukončí se fakturace a odvod DPH a pak by mohla účetní účtovat o záloze, která bude na požádání vrácena. Nejsem si jistý, zda máme povinnost sledovat došlé platby a kde je popsáno, jak s nimi dle zákona naložit. Ale, pokud se již dozvím, že tam jsou a jsou tam omylem, pak bych asi informoval banku, popř. odesílatele, pokud je znám.
Pokud nebyla dána platná výpověď, musí fakturace a odvod DPH probíhat i nadále. V tomto případě je příchozí platba krytím vystavených faktur.
Dnes existuje i uzavírání smluv na dálku, pochybuji však, že by někdo akceptoval rušení smluv na dálku, např. telefonem, to by v tom byl za chvíli pěkný hokej. mpcz, 22/10/2018