Ano, změna smlouvy daná legislativou není důvod k ukončení smlouvy od zákoše. I to, že mu musím dát vědět měsíc předem, co e mění způsobem stejným, jak vyúčtování a on může ke dni změny to ukončit.
Co prodluživání týče, tak to změnili během hlasování. Obrátili princip. Nově bude nutný aktivní, to je vědomý úkon spotřebitele, který musí vyjádřit svůj souhlas s prodloužením smlouvy na dobu určitou.
Je otázka, co to pak ve výsledku bude znamenat. Pokud bude stačit, že podepíše zvlášť papír v kterém žádá o automtické prodlužování každé 2 roky, tak je to "v pohodě". Stejně musím všechny zákazníky během následujícího roku donutit k novým podpisům na smlouvy a přídavky kvůli GDPR, takže když bude podepisovat už osmý papír (že můžu vést v DB jeho email, že mu můžu posalt cca 1x měsíčně na email nějaké info/vyúčtování, že mohu mít uloženo jeho mobilní číslo, že mu můžu poslat jako SMS info o nedoplatku max ca 3x do měsíce, .... a pod každý samostatný podpis), tak mu tam přidám i jeho žádost o automatické prodlužování, ať to také podepíše, když už je v tom. :-)