Je to prazvláštní, ale v momentě kdy jsem tu zmínil toto téma, pár hodin poté se na Facebooku ČTÚ objevil obrázek ohledně rozhodování účastnických sporů.. Inu jak říká jedno přísloví, zvěř si hledá svého lovce.
Dotaz: Mám konkrétně na mysli spory o peněžitá plnění za služby elektronických komunikací zahajovaných na návrh podnikatele v komunikacích, která končí, pokud se nemylím platebním rozkazem od Úřadu. Jaká je průměrná délka jejich zpracováni a rozhodnutí?
Zajímavá statistika vyplývající z odpovědi:
.. průměrnou délku zpracování a rozhodnutí návrhu na rozhodnutí sporu o peněžité plnění bohužel nesledujeme, nicméně z hlediska délky aktivního vedení správního řízení do doby vydání rozhodnutí je možné provést kalkulaci - vycházejme z toho, že za rok 2014 ČTÚ rozhodl 180 841 návrhů, u kterých bylo v 47 % vydáno rozhodnutí příkazem. Na vydání těchto rozhodnutí se podílelo 222 našich zaměstnanců, což představuje, při kalkulaci cca 220 reálně odpracovaných dní, denně rozhodnout 3,7 návrhů. Ve výroční zprávě ČTÚ za rok 2014 mimo uvedeného počtu rozhodnutých návrhů je uvedeno, že ČTÚ k 1. 1. 2015 nemá rozhodnuto 276 879 návrhů. Obecně platí, že lhůta na vydání rozhodnutí od zahájení řízení, což je datum přijetí podání správním orgánem, je 30 dní, maximálně pak 60 dní. Pro řešení sporů o peněžité plnění pak platí speciální úprava, která spočívá v tom, že zákon stanovuje lhůtu pro vydání rozhodnutí na 4 měsíce, ve zvláště složitých případech na 6 měsíců.
Tedy, že 222 zaměstnanců zpracuje 3,7 návrhu denně. Tzn. denně 814 rozhodnutí. Nerozhodnutých případů máte 276K, tedy práce na 339 dní, jinými slovy 1,5 roku práce na 100 procent. Správní řád vám ukládá 30/60dní, vy máte nějakou nesprávní lhůtu 120/180 dní, ale ve skutečnosti dnešní podání bude vyřízeno nejdříve za 548 dní. A to je fér?
Myslím, že to fér není..