No a pak je tady vec, ze zakaznik neuzna nove zneni podminek a poda vypoved ihned.
Tedy sbohem 20 % za 14 mesicu. Ted jsem takto za zakaznika vypovedel RIO media.
Tam uz maji nove vseobecne podminky.
Nesmí se zapomínat na jeden detail. A to je hezký mix OZ a ZoEK, který funguje jako specializující. Takže při změně obchodních podmínek u telko operátorů jde bezteestně odstoupit jen v případě, že:
a) výpověď podám nejdříve po té, co jsem se s podmínkama mohl seznámit a nejpozději v den účinnosti těch nových,
b) nejde o změnu vynucenou legislativou nebo nařízením ČTU.
Takže pokud RIO změnilo v podmínkách jen to, co mění legislativa, tak na bezplantý odchod nemám nárok. Pokud měnili i něco jiného, tak takto odstoupit můžu.
K tomu asi jednoduchá nápověda. Operátor musí poslat informaci o nových podmínkách alespoň měsíc předem stejným kanálem, jako vyúčtování. Pokud tam něco změnil (vyjma legislativou/ČTU nucených věcí), tak musí přiložit informaci o tom, že zákazník může beztrestně odstoupit pd smlouvy. Takže pokud to zákazník obdržel s touto notičkou, tak odstouput v klidu může, pokud tam to není, tak odstupuje s doplatkem. Navíc, pokud operátor tuhle oznamovací povinnost vůči zákazníkovi nesplní, tak pro zákazníka platí původní smluvní podmínky dál.