Černé Ovce - pustte si

Právní problematika, závazná legislativa, provozní a lokalizační údaje, atd.
dantasik
Příspěvky: 398
Registrován: 11 years ago
Kontaktovat uživatele:

Re: Černé Ovce - pustte si

Příspěvekod dantasik » 6 years ago

K přechodům firemní klientely není mne známo, že by někdo od nás odešel k Vám v lokalitě kde působíme a pokud ano tak to byla 1 nebo 2 firmy s kterýma jsme se rozloučili my.

Dobry den paní Filipová

Trochu si dovolím rozvést tuto větu jelikož jsem onen přechod zajistil.
Věc se má tak, že jste měli připojeného zákazníka, který si u vás extra platil za garantovanou linku a hlavně potřeboval stabilitu. Než jsem se vůbec do firmy dostal tak to vše fungovalo tak, že připojení od kabelnetu bylo jako hlavní a zoufalé adsl 3Mbit/128kbit od o2 jako záloha. Vše se ale přehazovalo ručně. Jenže se stávalo že se k vám na firmu nedalo při výpadku dovolat. Proto mě požádal jednatel firmy abych jim sestavil automatické řešení, které se postavilo na routeru mikrotik a dále bylo v plánu nasadit ipsec pro propojení 2poboček. V tento moment jsem potřeboval veřejnou IP, na prvním telefonu 737768298 to bohužel nikdo nezvedal, druhé číslo měl jednatel na nějakého technika, který nás odkázal na p.Filipa, jelikož nikdo jiný nemůže upravit adresaci. Pak jsme volali panu Filipovi, ten telefon nezvedl pak se ozval zpět a vše jsme spolu dali dohromady a klient byl spokojený. Bohužel se ale pořád objevovali výpadky např. 4h dopoledne, někdy půlden. Údajně bylo těžké se k vám dovolat pro jakoukoliv informaci. Zajímavější spíš bylo to že na ping v době výpadku neodpovídala ani brána, přes kterou byl klient směrován. Po nahození šel pak ping v pořádku. Z toho mě vyplívalo že se výpadek netýkal jen oné firmy.

Nyní firma zrušila přípojku od O2 a jede pouze na připojení od Insidera na jejich spoji AirBQ9 MK ke vší spokojenosti.

Toliko k doplnění informací a obeznámení o stavu, když píšete že vám toto nebylo známo.
0 x
Daniel Tasáry

Filipová Ludmila
Příspěvky: 161
Registrován: 6 years ago

Příspěvekod Filipová Ludmila » 6 years ago

Dobrý den,
zeptala jsem se na věc pana Filipa dle příspěvku si myslíme, že víme o kterou firmu se jedná. Možná pokud jste to takto rozvedl by bylo vhodné napsat o koho se jedná do PM, aby jsme zde nevařili z vody. Odešli nám dvě firmy za poslední rok a půl. Pokud se domnívám správně připojení garantované nebylo jednalo se o klasický tarif pro domácnosti. Z tohoto vyplývá následující pokud není firma ochotna investovat jak do spoje tak do připojení které ji živí je ochotna dát 500 Kč dobře připojíme, ale SLA je v tu chvíli 48/48 obvykle. U druhé firmy byla potíž v tom, že docházelo k různým zásahům do zařízení a následně již jsme se do zařízení prostě nedostali. Firmám vždy nabízíme garantované připojení a nabízíme ptp spoje na vyšších kmitočtech než 5 GHz bohužel majitelé firem nejsou ochotni investovat více než do 5 GHz a to ještě z AP na místo aspoň PtP. To se pak už hůře obchoduje, bohužel trend je šetřit. Pokud klient platí 500 Kč je pak otázka udělat charitu a dát vlastním nákladem prostistranu nebo požádat klienta, aby ji zaplatil. Obvykle Vám řekne jestli jste se nezbláznili, že už tak platí dost. Tedy k tomuto a trendu úspor za každou cenu. Pokud se pan Filip dobře pamatuje nabídka na PtP zde byla. Jde o to jestli se bavíme o 1 nebo 2 firmě. U druhé pak byla nabídka na připojení na optický kabel. Investice byla vyšší cca 5000 Kč a bylo řečeno, že počkají co ostatní. Je pak celkem smutné pozorovat jak tyto firmy skončí na předražených přípojkách s spojem který jste jim navrhoval. K klientovi totiž dorazí někdo kdo prohlásí no ano u toho plechovkáře Vám to nikdy nemohlo chodit my jsme odborníci na slovo vzatí a vy si sem vezměte spoj na licencu a 5/5 Mbit Vám dáme za 15000 Kč a bude Vám to chodit. Klient kývne, že druhá firma je lepší jen v tom, že začínala s pozink plechovkou z USA na místo klasického českéhopárku je jaksi již jedno. Klient je spokojen zbavil se párkaře 1 a přestoupil k párkaři 2 s pozink plechovkama z USA to je přeci kvalita. nechci zde schazovat naší nebo Vaší kvalitu je to jen o tom, že klient dostal řešení, klient chtěl ušetřit za každou cenu a i přes doporučení si myslel, že ví nejlépe. Bohužel s tím, ale nadělá málokdo málo co. Druhá věc která působí problémy v komunikaci jsou najaté firmy ukočírovat pak požadavky firem je někdy zajímavé. Firma A která je připojena má najatu firmu B která jim spravuje vše okolo PC potud to ještě jde. Komunikujete se dvěma subjekty naráz a je to někdycelkem zábava domluvit co je vlastně potřeba. Hůře je pak když firma má firmu C na SW a firmu B na připojení domluvit v této kombinaci něco je celkem zajímavé. Pokud nejde internet je to vždy na Vás odzkoušíte a zjistíte ha chyba je na straně klienta oznámíte a klient volá firmě B a C za chvíli Vám volají z firmy B a za další z firmy C :) všem sdělíte, že majiteli jste již řekli, že potíž je na straně HW který dodala firma B, ale nevylučuje se problém SW od firmy C. Za chvíli vám opět volají a konzultují kde jako by byl problém. to je další úroveň některých takovýchto firem je zvláštní nazvěme to tak. V podstatě z našich techniků dostanou rozumy které pak prodají majiteli který Vám pak ještě vynadá jak ta firma je chytrá. takže pokud je majitel chytrý předvedete mu jak to chodí a pak je na jeho úvaze s kým vyrazí dveře. Práce je v takovýchto případech holt těžší o to, že musíte odkomunikovat více lidí. LF
0 x

Filipová Ludmila
Příspěvky: 161
Registrován: 6 years ago

Příspěvekod Filipová Ludmila » 6 years ago

K stížnostem pánové stejně jako klienti mají právo na to, aby jsem odváděla pořádnou práci kterou si myslím, že odvádím. Nebojte se včas se dozvíte já na rozdíl od ČT vyčkám rozhodnutí čtú, protože sama mám zájem na tom, aby bylo jasně řečeno kdo má pravdu od toho kdo to má dělat a to čtú je. Takže stejně jako si tyto dámy stěžovali u ČT na místo u ČTÚ já jsem si podala správní řízení u ČTÚ a to řekne kdo má nebo nemá pravdu. Co se týká ČT tak Vám by se líbilo, že Vám poběží správní řízení a ČT to odvysílá. To je třeba předjímání správního řízení nebo taky ovlivňování úřadu i toto se řeší a to přísluší i radě ČT. Opravdu vyčkejte rozhodnutí objasním více, nyní ani nemohu. Chci jen říci to, že určitě bych nekonala takovéto kroky pokud bych si nemyslela, že nemám pravdu zde jsou opět ty okolnosti které nemohu sdělovat. myslíte, že někdo bude věnovat čas takovémuto sporu pokud by byl ten spor marný. Možná to někomu přijde jako ztráta času nebo naopak někdo toto neřeší a jede dál. Mne to tak nepřijde a protože si myslím, že spousta věcí nebyla dobře a to ne z mojí strany tak prostě konám konal by každý a ruku na srdce kdyžby se to stalo Vám? Myslím, že pokud by jste věděli o věci tolik co vím já udělal by každý minimálně polovinu toho co já. LF
0 x

Filipová Ludmila
Příspěvky: 161
Registrován: 6 years ago

Příspěvekod Filipová Ludmila » 6 years ago

Ještě jednu věc v reportáži je pěkně vyobrazeno kolik máme výpadků to tu také někdo psal. To, že pod výpadkem je myšlen třeba upgrade spoje, aby klienti měli lepší připojení to jaksi již nezazní to by byla reklama ne černé ovce. Co třeba výpadek z důvodu změn u dodavatele nenaděláte nic moc přepnete na zálohu a pověsíte na web bude výpadek u dodavatele pojede Vám to pomaleji přes zálohu. Opravili jsme tedy výpadky na to čím skutečně jsou zjistili jsme, že těch výpadků zase tolik není které by byli skutečnými výpadky. Druhá věc je pokud máte na síti několik tisíc klientů a několik set zařízení není šance, že se nic nerozbije. Statisticky vyjíždíme 2-3x týdně na porouchaný switch, anténu, kabel šak to znáte nemusím vysvětlovat prostě čím více komponentů tím větší šance na průšvihy. Ale jak jsem psala výpadky spíše máme z důvodu navyšování rychlostí, přepojování na optiku a tak.
Hezký večer LF
0 x

Uživatelský avatar
hapi
Příspěvky: 12422
Registrován: 11 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod hapi » 6 years ago

kabelnet? stačí si přečíst pár příspěvků na czf starých asi tak 5-8 let a uvidíte s kým máte tu čest :-)

mimo jiný se tam i dozvíte že reagovat na příspěvky kabelnetu je ztráta času.
0 x

dantasik
Příspěvky: 398
Registrován: 11 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod dantasik » 6 years ago

Paní Filipová
Firma, o které se bavíme je Diesel Power s.r.o.,která Vám platila 1000Kč měsíčně. Už při zřizování přesvědčoval p.Filip ať si nechají tarif za 500Kč jako kluci vedle že to chodí dobře. Přičemž jednatel firmy řekl že rychlost může být menší ale že chce stabilitu. Pak byli nějaké ty výpadky a dneska sem se dozvěděl že jeden trval i téměř celý týden. Kdy po 3dnech volal jednatel, hodně naštvaný p.Filipovi a ten mu řekl ať se sním třeba soudí a prasknul mu s telefonem. Pak to uklidňovala nějak sekretářka nebo někdo a až další den jim běžel net. Ad optika, když jste jim volali tak vám potvrdili že do toho půjdou. A pak už se jim nikdo zas neozval. Mezitím jsem začal se spravováním routeru a po telefonu tuším že s p.Filipem jsem se dozvěděl že optika bude přivedena do areálu a pak zas vzduchem. Jinak p.Filip uz pak panu jednateli telefon nezvedal nikdy a musel si to vytelefonovat přes sekretářku. A dle všeho toto nebyl jeho první výstup s nějakým zákazníkem.
Upřímně je mi jedno jak podnikáte. Připojení od p.Peterky jsem domluvil já po výběru pár firem.
0 x
Daniel Tasáry

Filipová Ludmila
Příspěvky: 161
Registrován: 6 years ago

Příspěvekod Filipová Ludmila » 6 years ago

Hapi to zamrzí pan Filip tu o Vás nemluví špatně a například když jsme si tu četli o AF na vaší core tak s Vámi souhlasil, protože je fakt, že s tím co od toho požadujete proč ne. Měl jste i někde diskutovat o cenách za připojení, že to není nic moc poměr cena rychlost či něco takového. Koukl se jestli by jsme nebyli schopni Vám tam udělat třeba okruh a nabídnout to. Za osvětlení problému s packet rámci switch vs radio byl vděčný, až na to že to tím bylo, ale nevyřešilo se s dodavatelem. Czfree kdo na ten web dnes chodí? Danny který z webu všechny vyštípal a nebo je otrávil svými útoky? Druhá věc když je pan Filip za dobu své účasti v CZFree tak špatný proč to vše co se snažil domluvit byla blbost, spojení malých OS a cloudů do větších zakládání sdružení pro sdružení dnešní NFX. Přišlo se s vymyšleným co pan Filip chtěl udělat bylo pro srandu, aby se to za pár let udělalo. Začínal jako mnozí z Vás a nepřijde mne proto fér se po něm takto vozit.
0 x

Filipová Ludmila
Příspěvky: 161
Registrován: 6 years ago

Příspěvekod Filipová Ludmila » 6 years ago

Diesel power s.r.o. ano vzpomínám si. Pan Filip se dostavil do firmy vše vysvětlil a následně se připojilo. Myslím, že mnozí z nás pracující v tomto odvětví pokud se už stane, že někomu praští telefonem k tomu musí mít pádný důvod pana Filipa jsem se na to ptala a i své asistentky. Pan jednatel nemluvil zrovna vybíravě a zejména slušně pan Filip svého času pracoval i na call centrech kde byl trénován na takovéto klienty jak proběhl rozhovor si tedy musí každý domyslet sám osobně pokud je na mne někdo sprostý pokládám telefon také. Věc by se měla řešit ne si nadávat. Protože se to bohužel opakovalo pan Filip komunikoval s vedením firmy prostřednictvím mé asistentky. Bohužel tak si to nastavil jednatel firmy. Tak a proč se nadávalo. Řešil se totiž problém s tím, že se nedalo vzdáleně dostat na klientovo zařízení. Dle klienta měli být nějaké úpravy na zařízení, do té doby vzdálený přístup fungoval v pohodě. Došlo k úpravě nevím jestli z Vaší strany, ale po jakémsi zásahu jsme se již do zařízení nedostali na kterémkoliv portu obvykle užívaném pro případné přesměrování. Požádali jsme majitele zda by tedy neumožnil přístup ten jsme neobdržely takže jsme zařízení přenastavili tak, abychom mohli dělat případné úpravy. Na zařízení se dalo dostat a vše bylo ok po nějaké době se opět na zařízení nedalo dostat. Připojení bylo však funkční jen kontrola se nedala provést to je pak trochu těžší si myslím. Následně došlo k změně dodavatele služeb bylo potřeba změnit IP adresy z původní IP adresy jsme udělali překlad původní veřejné IP na novou IP adresu to ovšem nefungovalo úplně nejlépe a došlo k popisované nefunkčnosti klienty s veřejnýma IP které jsme měli zapůjčeny jsme obvolávali a domlouvali přenastavení stejně tak i v tomto případě. Dovolali jsme se dámě na mobilech pánové nezvedaly s tím, že to zařídí. zařídila a za dva nebo tři dny přišla výpověď. Je to přesně ta situace kdy u jednoho klienta se konfilo, až se dokonfilo.
K nadávání operátorům líbí se mne jedna Věc a myslím, že je to dobře, protože někteří klienti si opravdu do pusy nevidí. UPC má v všeobecných podmínkách, že nadávání a urážení operátora je důvodem k výpovědi. Pokud má ISP nahrávané call centrum tak proč ne.

Není to o tom jak podnikáme nepřijde mne nenormální vyžadovat slušnost. Co se vyřeší sprostýma slovama, nadáváním a urážkami nic. to problém nikdy nevyřešilo spíše naopak a bohužel toto je toho důkazem. N druhou stranu řekněte mne jednu Věc proč by si kterýkoliv operátor toto měl nechat líbit? Protože klient platí 1000 Kč měsíčně? Dobře někdo to tak funguje budte splachovací hlavně, že se točí peníze. Já jsme zastánce toho mít slušné klienty a udělat pro ně i něco navíc není klient slušný držíme se nastavených podmínek, cen atd.

K optice přijde mne, že shazujete řešení v kombinaci bezdrát - optika. Takovýchto řešení je velice mnoho a i na místech kde by jste je nehledal. Třeba liniový radar s kamerovým systémem na Průymyslové ulici kombinuje bezdrát s optikou stačí se projet, navíc optika je umístěna v středových svodidlech takže čeká na rozpojení nějakým bouračky chtivého kamionu :)
0 x

Uživatelský avatar
hapi
Příspěvky: 12422
Registrován: 11 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod hapi » 6 years ago

Filipová Ludmila píše:Hapi to zamrzí pan Filip tu o Vás nemluví špatně a například když jsme si tu četli o AF na vaší core tak s Vámi souhlasil, protože je fakt, že s tím co od toho požadujete proč ne. Měl jste i někde diskutovat o cenách za připojení, že to není nic moc poměr cena rychlost či něco takového. Koukl se jestli by jsme nebyli schopni Vám tam udělat třeba okruh a nabídnout to. Za osvětlení problému s packet rámci switch vs radio byl vděčný, až na to že to tím bylo, ale nevyřešilo se s dodavatelem. Czfree kdo na ten web dnes chodí? Danny který z webu všechny vyštípal a nebo je otrávil svými útoky? Druhá věc když je pan Filip za dobu své účasti v CZFree tak špatný proč to vše co se snažil domluvit byla blbost, spojení malých OS a cloudů do větších zakládání sdružení pro sdružení dnešní NFX. Přišlo se s vymyšleným co pan Filip chtěl udělat bylo pro srandu, aby se to za pár let udělalo. Začínal jako mnozí z Vás a nepřijde mne proto fér se po něm takto vozit.


ok beru zpět.
0 x

Orel005
Příspěvky: 774
Registrován: 8 years ago

Příspěvekod Orel005 » 6 years ago

Tomáš Nesrsta píše:kdyz se kouknete na stranky kabelnetu a jejich seznam vypadku tak je zrejme jasne ze problem nebude od vysilace k zakaznikovi ale firma nema zalohovane trasy a proto to vypadava. Navic vse podporene cenovkou 199,- dava jasne vedet kam firma v budoucnu pujde. Velke firmy vedi ze delat net pod 300,-/klient je o nicem a neda ti to zadnej prostor pro dasi rust. I ta Telefonica v Prerove rekla ze kupuje site kde se cenovka pohybuje idelane 400,-/klient a maji jedinej tarif za 399,-. Proc asi?

Kazdopadne abych jen nehanel, tak klientska jednotka nanobridge je celkem dobra vec a je to furt lepsi nez LOCO, takze tady je videt ze aspon nekde ta firma vi co dela. Ted uz jenom aby ty vysilace ta nepadali :-)



Nevim, neznam ale troufnu si rict, ze ty zabery na NBecko, je instalace uz jine firmy :D. Ty zabery byli preci az kdyz meli internet uz od nekoho jineho :)). Jinak zamestnanec chudak, zamestnavatel klasickej k*k*t a ta firma ---> soude dle jejich castych vypadku tam asi vse v poradku nebude, ale znam jak je to s klienty ;) a jejich fantazii :)).
0 x
http://www.orelsoft.cz / Jediny ISP s HI-TECH servery bez instalacnich poplatku ve stredni Evrope.
Napriklad: 64 jader, 256 GB ram, 4x600 GB SAS 15k, 1 Gbps pripojeni za 14 000,- Kc / mesicne vc. dph.

DarkLogic
Příspěvky: 1246
Registrován: 8 years ago

Příspěvekod DarkLogic » 6 years ago

No taky mohli přejít třeba na ADSL, kde žádnou anténu nepotřebují :-)
0 x

DarkLogic
Příspěvky: 1246
Registrován: 8 years ago

Příspěvekod DarkLogic » 6 years ago

Btw. teď jsem se díval na jejich web, a dostala mě tahle aktualita:

"v souladu s VOP zde informujeme o změně, přidání bodu do VOP. Nově vznikne bod 6.15 Datum splatnosti na faktuře má přednost před datem splatnosti uvedeném v dohodě - smlouvě. Pokud je datum splatnosti na faktuře po datu uvedeném v dohodě - smlouvě, platí datum splatnosti uvedené na dohodě - smlouvě. Klient je tedy povinnen uhradit poplatky za služby uvedené v těchto termínech nejpozději v tento den."


To aby si člověk začal malovat vývojový diagram, aby pochopil, co tím chtěl dotyčný říct. A taky k čemu jsou nějaké dohody, když pak Kabelnet říká, že neplatí, na čem se dohodl se zákazníkem a diktuje sám nějaké nové podmínky?
0 x

Adolf.Shitler
Příspěvky: 347
Registrován: 7 years ago

Příspěvekod Adolf.Shitler » 6 years ago

Tady je zjevně chyba v tom, že Smlouva obsahuje nějaké termíny splatnosti. Toto má být ve VOP nebo Ceníku a pochopitelně to pak lze ze strany Provozovatele měnit v souladu se ZoEK. Uživatel má samozřejmě právo nové znění neakceptovat a bez sankcí od Smlouvy odstoupit.
0 x

Filipová Ludmila
Příspěvky: 161
Registrován: 6 years ago

Příspěvekod Filipová Ludmila » 6 years ago

v souladu s VOP zde informujeme o změně, přidání bodu do VOP. Nově vznikne bod 6.15 Datum splatnosti na faktuře má přednost před datem splatnosti uvedeném v dohodě - smlouvě. Pokud je datum splatnosti na faktuře po datu uvedeném v dohodě - smlouvě, platí datum splatnosti uvedené na dohodě - smlouvě. Klient je tedy povinnen uhradit poplatky za služby uvedené v těchto termínech nejpozději v tento den."

Když to napíšete jinak tak to vyjde i jinak do VOP, bohužel to vyšlo nejlépe takto. Vysvětlím je to jednoduché, VOP pamatuje na to, že zaplaceno má být dle smlouvy do určitého data, ale nepamatovali jsme na to, že to může být i dříve například faktura. Bohužel několik klientů na to hřešilo. Po určité době na to hřešilo stále více klientů a když faktura nebyla zaplacena ani 4 týdny po datu splatnosti tak jsme přešli na platbu za ten samý měsíc bohužel ani toto nepomohlo. Takže aktuálně fakturujeme tak, aby datum splatnosti bylo na 1 den v měsíci. Stejně nám půlka plateb chodí po splatnosti a dalších tak 5% i déle. Takže bylo nutné toto podložit i v VOP tedy, že platí v prvé řadě datum na faktuře a teprve pak ostatní možnosti. Důvod jednoduchý stanovit určité rozmezí a pravidla pro platbu. Striktní pravidla se nám osvědčila neplatiči se nám vyhýbají a tak si na dluhy moc nestěžujeme. Jsou, ale řešíme je striktně a rychle.
0 x

Uživatelský avatar
Insider
Příspěvky: 2311
Registrován: 13 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Insider » 6 years ago

Tady mě napadá pouze jedna fráze: "Za co, Pane Bože, za co, trestáš tento prostý lid"
0 x
Michal Peterka, KPE spol. s r.o.
V Hůrkách 1, Praha5 Nové Butovice, Tel: 242498100, 777208819
http://pojitko.cz


Zpět na „Právní záležitosti ISP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti