Tak jednoduchý to není, ale dá se na to jít od lesa ... Obecně většina spotřebitelů u komoditních produktů akceptuje tzv. cenu obvyklou a v jejím rámci už si budou vybírat podle jiných parametrů. Třeba u litru mlíka to bude někde ke 20 korunám plus/mínus 5 káblí. Když budete prodávat mlíko za 5 Kč/l budou na to lidi koukat s podezřením, že je to voda s vápnem a moc toho neprodáte a 50 za mlíko už vám taky nedaj, pokud jim k tomu nedáte nějakej extra důvod. Vámi zmíněných 350 Kč je u připojení k Internetu běžná cena, kterou je zákazník schopen unést.
Také záleží na tom jaký segment trhu jste doposud oslovoval a kdo jsou Vaši zákazníci. Pokud jste v lokalitě nejlevnější a luxoval jste trh přes cenu, pak velmi pravděpodobně budou Vaši zákazníci citliví na cenu. Z našich průzkumů vyplývá, že ti kteří platí nejmíň jsou nejvíc nespokojení a největší fluktuanti. Je to v podstatě i dost logický. Takže tohle je zase o segmentaci trhu.
Zdražení o 50Kč zákazníci unesou, pokud dostávají službu se kterou jsou spokojení, není segment senzitivní na cenu (důchodci, nízkopříjmoné skupiny) a výsledná cena se bude pohybovat v intencích trhu.
Sami jsme zdražovali a fluktuace byla hluboko pod jedním promilem.