Viděl jsem jich několik, některé i dost rozebrané... Většinou dovozy bouraček z USA kde se řešily opravy a úpravy jako výměna světel, nabíječek...
Co se dílenského zpracování týče - je to prostě americké auto a úrovně aut německých to nedosahuje ani náhodou (ne tak přesné slícování dílů, občas někde něco může povrzávat což se u tichého elektromobilu projeví mnohem víc...)
Spolehlivost je slušná, občas se objeví nějaké výrobní vady (prvním verzím se např. upalovaly kontakty u stykačů baterie) ale to se asi stane každé automobilce. Není tam zdaleka tolik mechanických dílů jako ve spalovacím motoru, což také ke spolehlivosti přispívá. Není na tom co servisovat (olej...) - v podstatě stačí dolívat vodu do ostřikovačů a přezouvat gumy ;-)
Trošku horší je to se servisem - v CZ pokud vím není, takže je nutné jezdit o Německa nebo Rakouska což asi sežere dost času.
Pokles kapacity baterie během provozu není nijak znatelný (rozhodně ne jako u mobilu kde po 2 letech je baterka na polovině a po 3 letech zralá do koše...), je ovšem dobré se k té baterii chovat alespoň trošku slušně (zbytečně nenabíjet až do 100% a nevzjíždět až do 0 jen proto, že jsem líný to po příjezdu večer dát nabíjet...).
Na pojistku se nejlépe ptejte svého pojišťováka. Je to ale drahé výkonné auto, čemuž bude odpovídat i cena pojistky.
Občas se něco změní (a ne vždy k lepšímu) po aktualizaci software. Změní se třeba chování rekuperace (takže auto najednou nebrzdí motorem v situacích, kdy dříve brzdilo, což je dost nepříjemné) nebo se změní chování autopilota (takže např. na horizontu auto jakoby trošku najíždí do protisměru, přičemž dříve se drželo jako klíště krajní čáry...), prostě nějaké chybky to má. Chybky, které by se BMW ve stejné cenové relaci nejspíše neodpouštěly. Pro Teslu musí být majitel alespoň trošku nadšenec...