Zdravím,
pokud by nezabrala korekce fixního času, já bych si asi kladl tyto otázky:
1/ je baterie dostatečně nabitá? To je někdy problém zjistit, UPS má k dispozici pouze informaci o napětí, což je informace k ničemu. Jediný objektivní test je měření hustoměrem, což je problém, jelikož už není k sehnání a také chybí dírky na AKU (přelepeny nebo nejsou vůbec).
Je známý fakt, že právě UPS mají s nabíjením nestandardních AKU problémy. Zkontroloval bych, na jaké koncové napětí se AKU v UPS nabíjí.
2/ při jakém koncovém napětí AKU ji UPS odpojí při vybíjení? Mělo by to být okolo 10,5V / 1 ks AKU, při nižším napětí jde křivka zbytkové kapacity tak jako tak prudce dolů a AKU se zbytečně poškozuje.
Nejjednodušší pokus by byl asi tento:
- AKU nabít na kvalitní nabíječce. Udělat jednoduchou kapacitní zkoušku. Na to mám vyrobený měřič, který má asi málokdo, takže připojit obyčejné žárovky do auta na 12V (24V) / 21W, stojí pár korun. Podle času a proudu lze lehce spočítat kapacitu s dostatečnou přesností, zvláště u tvého případu, kde je očekávání tak daleko od skutečnosti. KZ bych u nové AKU asi vynechal.
- správně nabitou AKU bych připojil k UPS a zkusil výdrž v režimu výpadku
- hlídat koncové napětí, zda není zbytečně nad 10,5V / 1 ks AKU - tím se spolehlivě zjistí, zda je odběr ukončen časem nebo napětím
Pravda je, že kapacita AKU se liší od vybíjecího proudu a to dost silně, ale tak je to u všech druhů AKU. Nicméně v tvém případě se dle mého pohybuješ v režimu, který by měl AKU 100Ah vyhovovat bez větších ztrát.
Sám provozuji několik UPS 500W za pár korun s externí AKU a s dálkovou správou a fixní čas nemají. Výdrž okolo 6 hodin.
mpcz, 12.oct.2017