PS kecátko nepoužívá SIP protokol, takže nastavení SIPALG prznítka v routerech po cestě je putna.
Pokud nemá koncový router zákazníka na WAN přímo veřejku a ani neděláš NAT 1 na hlavní bráně, tak hrát si s UPnP nebo DMZ na koncovém rotueru nemá absolutně žádný význam.
Navíc, i když přesměruješ ty zde vyjmenované porty, tak ty jen řeší, aby konzole se spojila se Sony a fungovala, to nic neříká o tom, že budou pak fungovat hry a další. Třeba zrovna to kecátko funguje tak, že sice registrace a dojednání jde přes PSN síť, ale vlasntí hlas jde vždy přímo mezi koncovýmy konzolemi na náhodně zvolených portech. Takže když si konzole nedokáže otevřít port na routeru a k routeru není volná cesta z venku, tak se jako poslední zoufalost snaží prorazit porty pomocí STUN, což ne vždy dopadne dobře - záleží na mnoha věcech na obou koncích komunikace... Zkrátka to pak může fungovat jen s někým a jen někdy (přesně jak popisuješ).