Pro start auta (zvláště nějakého menšího benzínu v létě) stačí překvapivě málo energie. I s baterkou na 30% kapacity se dá normálně jezdit, ale necháš to týden stát nebo 15 minut rozsvícená světla a už to ani neškytne..
Jop přesně. Já preventivně udělal kapacitní test v baterce co mám v Toyota Yaris. Plně nabitá -->> vybitá nějak na 10V. No a vylezlo z ní jen nějak 2Ah (už si nepamatuju proud). A to vcelku v pohodě startovala.
Jinak já se už na nějaký nabíječky vysral. Mám jen regulovatelný zdroje. Ty nabíječky jsou pro lidi co neví co dělají, jen potřebujou zapnout to elektriky, připojit k autu a konec. Navíc těm desulfatačním režimům nevěřím natolik, abych kvůli tomu kupoval nějakou pochybnou nabíječku. Já si tam chci nastavit napětí a proud podle toho co zrovna potřebuju. Nehledě na to, že stejou "nabíječkou" pak můžu nabíjet/napájet cokoliv. Navíc vidím kolik A do baterky teče atd atd...
Naprosto super jsou zdroje od RD Tech - dlouhodobě používám, žádný problém. Konkrétně mám modely DPH5005 (step-up/down 5A/50V) DPH 3205 (step up/down 5A/32V) a nejnovější RD6006 (jen step down 60V/6A). První dva mají výhodu že se pro ně dá jendoduše využít nějakej starší zdroj od notebooku, případně jiný akumulátor, PD powerbanka atd atd.... jelikož si to napětí i zvýší a zároveň máte celý rozsah zdroje k dispozici. Ovšem teď mají i ten RD6006 co je jen step-down a mají buď malou case kde se vstup zase připojí zvenku, nebo velkou case, kam se dá zdroj 230->60V (ten jsem si koupil já). Pro nabíjení auta by zase klidně stačil ten 20V zdroj od notebooku, jelikož z toho máte pak cca 19V max na výstupu zdroje. Proudy ty notebookový zdroje mají taky v pohodě.
https://www.aliexpress.com/item/32762131242.html
https://www.aliexpress.com/item/4000282551930.html
Ten RD6006 se dá ovládat i přes USB/wifi. (A vlastně ta DPH5005 přes USB/bluetooth) Ta wifi a jejich SW je v defultním provedení nahovno, ale komunikuje to přes modbus, takže kdyžtak není problém si spíchnout nějakej vlastní soft